Vragen over de webshop:


Met wie praat ik in de chat functie?
Dat ben ikzelf! Boardgame Merchant is een solo speler op de webshop. Wil je meer over mij weten is dat terug te lezen op de pagina over de Boardgame Merchant. Maar ook de op de chat ben ik degene die achter de knoppen zit.

Hoe voeg ik artikelen toe aan het winkelmandje?
Dit kan via het het product zelf. Als je over het product hovert met de muis verschijnt er een mandje, maar je kan ook op de pagina van het spel op de knop klikken om het toe te voegen aan het mandje

Wat betekenen moeilijkheidsgraad en moeilijkheidsniveau precies in?
Bordspellen hebben een bepaalde moeilijkheid om te leren en om te spelen. Grote websites zoals Boardgamegeek hebben hier een waarde voor verzonnen. Deze waardes gaan van 1-5. Waar 1 heel makkelijk is (denk bijvoorbeeld aan Ganzenbord) en waar 5 heel moeilijk is (denk bijvoorbeeld aan grote oude Wargames).

Boardgame Merchant heeft deze waardes ook op de webshop staan bij de producten maar heeft hierbovenop nog een systeem bedacht om deze numerieke waarde een beeld te geven. Deze zijn:

Squire (1-2): Spellen waar je vrijwel niet bij hoeft na te denken. Ganzenbord en Snakes en Ladders zijn hier goede voorbeelden van.
Adventurer (2-3): Spellen waarin er iets meer breinkracht wordt verwacht van de speler. Spellen als Catan en Risk zijn hier goede voorbeelden van.
Hero (3-4): Spellen waar je redelijk wat moet nadenken. Ook zijn deze spellen redelijk zwaar op de regels. Spellen zoals Terraforming Mars en Gloomhaven zijn goede voorbeelden hier van
Wizard (4-5): Spellen met regelboeken zo dik als een wetten boek. Alleen voor de doorgewinterde gamers.

Dat zijn wel erg veel game mechanics! Kan ik ergens teruglezen wat welke mechanic precies is?
Dat kan zeker! Boardgame Merchant maakt gebruik van deze database. Hier kan je ook teruglezen wat welke mechanic precies is.

Ik zie deze game niet in de webshop staan!?
Ik werk vanuit huis en sla daarom ook de spellen in huis op. Hierdoor moet ik helaas keuzes maken welke spellen ik wel en niet op voorraad kan hebben. Mocht er een spel zijn die je nergens anders kan vinden, vraag mij gerust of ik aan deze game kan komen! Via de chat functie kan je snel een vraag stellen en wellicht kan ik wel aan die game komen. Op de Merchant Missie pagina staan andere games die eerder via klantenvragen zijn besteld.

Hoe werken de spellen van de Merchant Missies precies?
De spellen van de Merchant Missies pagina zijn eigenlijk spellen die ik heel graag op voorraad zou willen houden, maar helaas nog niet mogelijk is door verschillende factoren. Dit kan ruimte, financieële of andere redenen hebben. Maar om de spellen wel alvast in het systeem te hebben ingevoerd en om ze wel al aan te kunnen bieden, bestaat deze pagina op de website.

De spellen van deze pagina worden wekelijks in de gaten gehouden of ze leverbaar zijn bij de leveranciers en de informatie of ze leverbaar zijn staat per spel beschreven. Als een spel inderdaad leverbaar is, dan kan deze vooruitbesteld worden. Op dat moment bestel ik het spel ook bij de leverancier zodat deze geleverd kan worden bij volgende leveringen van deze leverancier.

Meestal krijg ik 1x per maand een pakket binnen dus de wachttijd kan wel oplopen tot 1 maand. Het kan ook zo zijn dat een spel niet bij de eerst volgende levering geleverd kan worden. Dit is echter wel zeldzaam, maar het kan gebeuren. Mocht dat gebeuren, dan stuur ik een mailtje met dat de levertijd langer kan duren.

Kan ik bestellingen cancellen van de missies pagina?  
Dat kan zeker. Stuur gerust een mailtje met de informatie over welke bestelling het gaat en dan zal het volledige bedrag teruggestort worden. Meer informatie hierover staat hieronder.

Vragen over betalen:

Hoe kan ik betalen?
Je kan betalen via iDEAL en via Paypal.

Kan ik ook een spel preorderen of nabestellen?
Ja dat kan zeker! Maar dit kan wel alleen voor de spellen waar specifiek om gevraagd is, of voor spellen waarvan duidelijk van is wanneer ze ongeveer verwacht worden. Veel spellen worden namelijk een paar keer per jaar gedrukt en sommige zelfs maar éénmalig en dan nooit meer. Dus vandaar de keuze dat pre-orderen of nabestellen alleen mogelijk voor spellen waarvan er een kleine zekerheid is dat ze nog gedrukt worden.

Een pre-order kan gecancelled worden. Neem dan wel eerst contact met mij op via de chat of mail zodat de terugbetaling gestart kan worden.

Vragen over de verzenden:

Wat zijn de verzendkosten?
De verzending wordt gedaan via PostNL en is gratis! De track and trace code staat op de bon.

Hoe verzend je mijn bestelling?
Ik verzend de bestelling via PostNL in Nederland. In de verpakking zit het product, factuur en verpakkingsmateriaal.

Wat is de levertijd?
Ik streef ernaar om dezelfde dag de bestelling op de bus te doen. In de meeste gevallen kan je dan je bestelling de volgende dag verwachten. Voor 15:00 besteld moet wel lukken dat het diezelfde dag nog op het postkantoor ligt.
CORONA UPDATE: De levering kan langer duren. Onze excuses.

Verzend je ook buiten Nederland?
Op het moment alleen naar België.

Vragen over beschadigingen tijdens verzenden:
Het kan helaas voorkomen dat een spel beschadigd raakt tijdens verzenden en dat is voor niemand leuk. Welke opties zijn er dan?
Na 72 uur van ontvangst kan je dan een mail naar Boardgame Merchant sturen met de volgende informatie:
– Beschrijving van de schade
– Enkele foto’s van de binnen verpakking en buiten verpakking

Probeer ook het spel zoveel mogelijk intact te houden door bijvoorbeeld het plastic om de doos te laten.

Dan kan ik vervolgens 2 opties aanbieden:
1. Het spel kan gehouden worden met de beschadiging en dan wordt er een deel van de aankoop teruggestort op dezelfde rekening (De hoogte van dit bedrag ligt aan of het om zware of lichte schade gaat)
2. Het spel terugsturen (op kosten van Boardgame Merchant) en wij sturen dan een nieuw exemplaar naar hetzelfde adres.

Het kan voorkomen dat het spel niet meer op voorraad is. In dat geval zijn er 3 andere opties.
1. Het spel terug sturen (op kosten van Boardgame Merchant) en het volledig bedrag zal worden teruggestort op dezelfde rekening.
2. Het spel terug sturen (op kosten van Boardgame Merchant) en er zal een speciale kortingscode gemaakt worden om gratis een nieuw exemplaar te kunnen bestellen als het spel weer op voorraad is.
3. Het spel terug sturen (op kosten van Boardgame Merchant) en ruilen voor een ander spel. Hiervoor zal ook een kortingscode voor gemaakt worden met als waarde van de teruggestuurde spel.

Wij streven ernaar dat elk pakket goed aankomt en de foto’s en beschrijving kunnen daarmee enorm helpen.

Vragen over ophalen:

Heb je gekozen voor afhalen?
Ik werk vanuit huis en de locatie van de webshop is geen winkel. Wel is het mogelijk om je bordspellen online te bestellen om ze vervolgens op te komen halen. Ik zal hiervoor contact met je opnemen om een tijd en dag af te spreken. Mocht ik hier te lang over doen, dan kan je mij via email en twitter op de hoogte brengen.
Het adres is: Wijting 44, Hellevoetsluis

Kan ik aan de deur betalen?
Nee ik heb liever alles digitaal en heb daarom ook bijna nooit kleingeld op zak. Op de webshop kan het product gekocht worden en daarna spreken we een tijd en dag af zodat het opgehaald kan worden.

Problemen en/of klachten over het gekocht product?

H
oe kan ik retourneren of ruilen?
Je kunt binnen 14 dagen na datum van ontvangst de artikelen zonder opgaaf van reden het pakket terugsturen. Neem hiervoor even contact op zodat ik weet welke spellen we kunnen terug verwachten. Het retour bedrag kun je binnen 14 dagen op je rekening terug verwachten.

De kosten van retourzending zijn voor rekening van de klant.

Boardgame Merchant kan helaas alleen gesealde (gesloten) producten retour accepteren. 

W
aar kan ik terecht met een klacht?
Met klachten over het artikel raad ik aan contact op te nemen met de uitgever. Deze staat op de doos gemeld. Meestal kunnen zij je wel helpen met missende of kapotte onderdelen.

Voor andere klachten ben ik bereikbaar via
email en Twitter

Ik heb nog een goed idee!
Vragen of suggesties zijn altijd welkom op Twitter of Facebook. Ik help graag met meedenken welke bordspellen je volgende favorieten kunnen worden. Mochten er ook spellen zijn die nog missen op de webshop die je echt graag zou willen zien? Laat dat mij ook zeker weten! 

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen?
Een bestelling kan nog gewijzigd worden indien deze nog niet verzonden is. De beste manier om dat te doen is om ons te mailen.

Als ik mijn bestelling annuleer hoelang duurt het dan voordat ik word terugbetaald?
Dit kan maximaal 14 dagen duren.

Is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren als het al verzonden is?
Dit is helaas niet mogelijk.

 

Scroll naar top