Veel gestelde vragen

Vragen over de webshop:

Hoe voeg ik artikelen toe aan het winkelmandje?
Dit kan via het het product zelf. Als je over het product hovert met de muis verschijnt er een mandje, maar je kan ook op de pagina van het spel op de knop klikken om het toe te voegen aan het mandje

Wat betekenen moeilijkheidsgraad en moeilijkheidsniveau precies in?
Bordspellen hebben een bepaalde moeilijkheid om te leren en om te spelen. Grote websites zoals Boardgamegeek hebben hier een waarde voor verzonnen. Deze waardes gaan van 1-5. Waar 1 heel makkelijk is (denk bijvoorbeeld aan Ganzenbord) en waar 5 heel moeilijk is (denk bijvoorbeeld aan grote oude Wargames).

Boardgame Merchant heeft deze waardes ook op de webshop staan bij de producten maar heeft hierbovenop nog een systeem bedacht om deze numerieke waarde een beeld te geven. Deze zijn:

Squire (1-2): Spellen waar je vrijwel niet bij hoeft na te denken. Ganzenbord en Snakes en Ladders zijn hier goede voorbeelden van.
Adventurer (2-3): Spellen waarin er iets meer breinkracht wordt verwacht van de speler. Spellen als Catan en Risk zijn hier goede voorbeelden van.
Hero (3-4): Spellen waar je redelijk wat moet nadenken. Ook zijn deze spellen redelijk zwaar op de regels. Spellen zoals Terraforming Mars en Gloomhaven zijn goede voorbeelden hier van
Wizard (4-5): Spellen met regelboeken zo dik als een wetten boek. Alleen voor de doorgewinterde gamers.

Dat zijn wel erg veel game mechanics! Kan ik ergens teruglezen wat welke mechanic precies is?
Dat kan zeker! Boardgame Merchant maakt gebruik van deze database. Hier kan je ook teruglezen wat welke mechanic precies is.

Ik zie deze game niet in de webshop staan!?
Ik werk vanuit huis en sla daarom ook de spellen in huis op. Hierdoor moet ik helaas keuzes maken welke spellen ik wel en niet op voorraad kan hebben. Mocht er een spel zijn die je nergens anders kan vinden, vraag mij gerust of ik aan deze game kan komen! Via de chat functie kan je snel een vraag stellen en wellicht kan ik wel aan die game komen. Mocht ik aan de gevraagde game kunnen komen dan zal ik een verborgen pagina op de website maken waar het spel bij binnenkomst gekocht kan worden. Het bestelde product zal dan, in de meeste gevallen, bij de eerstvolgende levering zitten van die leverancier als deze op voorraad is bij de leverancier. De link van de verborgen pagina zal ik dan mailen. Ik hou het spel een maandje apart en mocht het in die tijd niet gekocht zijn, dan zet ik het publiekelijk op de shop zodat andere een kans hebben om het product te kopen.

Vragen over betalen:

Hoe kan ik betalen?
Je kan betalen via iDEAL en via Paypal.

Vragen over de verzenden:

Wat zijn de verzendkosten?
De verzending wordt gedaan via PostNL en de kosten zijn €4,95 voor bedragen onder de €100,-. De verzendkosten voor bestellingen boven de €100,- zijn gratis 

Hoe verzend je mijn bestelling?
Ik verzend de bestelling via PostNL in Nederland. In de verpakking zit het product, factuur en verpakkingsmateriaal.

Wat is de levertijd?
Ik streef ernaar om dezelfde dag de bestelling op de bus te doen. In de meeste gevallen kan je dan je bestelling de volgende dag verwachten. Voor 15:00 besteld moet wel lukken dat het diezelfde dag nog op het postkantoor ligt.
CORONA UPDATE: De levering kan langer duren. Onze excuses.

Verzend je ook buiten Nederland?
Op het moment alleen naar België. De verzendkosten zijn dan €7,95 en heeft ook gratis verzending vanaf €100,- ex btw.

Vragen over beschadigingen tijdens verzenden:
Het kan helaas voorkomen dat een spel beschadigd raakt tijdens verzenden en dat is voor niemand leuk. Welke opties zijn er dan?
Na 72 uur van ontvangst kan je dan een mail naar Boardgame Merchant sturen met de volgende informatie:
– Beschrijving van de schade
– Enkele foto’s van de binnen verpakking en buiten verpakking

Probeer ook het spel zoveel mogelijk intact te houden door bijvoorbeeld het plastic om de doos te laten.

Dan kan ik vervolgens 2 opties aanbieden:
1. Het spel kan gehouden worden met de beschadiging en dan wordt er een deel van de aankoop teruggestort op dezelfde rekening (De hoogte van dit bedrag ligt aan of het om zware of lichte schade gaat)
2. Het spel terugsturen (op kosten van Boardgame Merchant) en wij sturen dan een nieuw exemplaar naar hetzelfde adres.

Het kan voorkomen dat het spel niet meer op voorraad is. In dat geval zijn er 3 andere opties.
1. Het spel terug sturen (op kosten van Boardgame Merchant) en het volledig bedrag (inclusief verzendkosten) worden teruggestort op dezelfde rekening.
2. Het spel terug sturen (op kosten van Boardgame Merchant) en er zal een speciale kortingscode gemaakt worden om gratis een nieuw exemplaar te kunnen bestellen als het spel weer op voorraad is.
3. Het spel terug sturen (op kosten van Boardgame Merchant) en ruilen voor een ander spel. Hiervoor zal ook een kortingscode voor gemaakt worden met als waarde van de teruggestuurde spel.

Wij streven ernaar dat elk pakket goed aankomt en de foto’s en beschrijving kunnen daarmee enorm helpen.

Vragen over ophalen:

Heb je gekozen voor afhalen?
Ik werk vanuit huis en de locatie van de webshop is geen winkel. Wel is het mogelijk om je bordspellen online te bestellen om ze vervolgens op te komen halen. Ik zal hiervoor contact met je opnemen om een tijd en dag af te spreken. Mocht ik hier te lang over doen, dan kan je mij via email en twitter op de hoogte brengen.
Het adres is: Wijting 44, Hellevoetsluis

Kan ik aan de deur betalen?
Nee ik heb liever alles digitaal en heb daarom ook bijna nooit kleingeld op zak. Op de webshop kan het product gekocht worden en daarna spreken we een tijd en dag af zodat het opgehaald kan worden.

Problemen en/of klachten over het gekocht product?

H
oe kan ik retourneren of ruilen?
Je kunt binnen 14 dagen na datum van ontvangst de artikelen zonder opgaaf van reden het pakket terugsturen. Neem hiervoor even contact op zodat ik weet welke spellen we kunnen terug verwachten. Het retour bedrag kun je binnen 14 dagen op je rekening terug verwachten.

De kosten van retourzending zijn voor rekening van de klant.
Boardgame Merchant kan helaas alleen gesealde (gesloten) producten retour accepteren. 


Waar kan ik terecht met een klacht?
Met klachten over het artikel raad ik aan contact op te nemen met de uitgever. Deze staat op de doos gemeld. Meestal kunnen zij je wel helpen met missende of kapotte onderdelen.

Voor andere klachten ben ik bereikbaar via email en Twitter

Ik heb nog een goed idee!
Vragen of suggesties zijn altijd welkom op Twitter. Ik help graag met meedenken welke bordspellen je volgende favorieten kunnen worden. Mochten er ook spellen zijn die nog missen op de webshop die je echt graag zou willen zien? Laat dat mij ook zeker weten! 

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen?
Een bestelling kan nog gewijzigd worden indien hij nog niet verzonden is. De beste manier om dat te doen is om ons te mailen

Als ik mijn bestelling annuleer hoelang duurt het dan voordat ik word terugbetaald?
Dit kan maximaal 14 dagen duren.

Is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren als het al verzonden is?
Dit is helaas niet mogelijk.

 

Scroll naar top